Hallo,

Op 26 mei gingen Lowie en ik naar Dendermonde om wat wedstrijd ritme op te doen in de recreatieve sprint triatlon. De start was om 15h dus ik ging smorgens nog een zwemtraining doen. 
Het was helaas maar 500m zwemmen wat niet echt in mijn voordeel speelde. Na een hectische start met veel slaag (inclusief van Lowie :D) Kwam ik rond 200m in mijn ritme. Jammer dat dit zo laat kwam want ik haalde nog veel mannen in. Als ongeveer 5e tussen al het mannelijk geweld klom ik uit de vijver. Onderweg naar mijn fiets schoof ik op een heel stomme manier uit op een gladde wegmarkering. Later bleek dat 2 personen hier vielen, inderdaad Lowie en ik...
Op de fiets kwam ik in het achtervolgende groepje terecht die jaagde op mijn eenzame Lowie (die een heel goede zwembeurt had) Natuurlijk heb ik nooit op kop gekomen. We moesten 25km fietsen. Rond de 10km moesten we een stukje op een verhoogd fietspad rijden. Na 500m moesten we daar blijkbaar terug vanaf. Dit wist ik niet en bleef dus alleen op dat verhoogde deel rijden. Weg was de groep dus. Zij hebben later helaas Lowie nog kunnen bijhalen aangezien er enkele met hun tijdritfiets reden (hier was geen duidelijk reglement over)
Ik heb dan besloten om bewust de rest van het fietsparcours alleen af te leggen met het oog op de niet stayer wedstrijden.
Tijdens de wissel had ik wel wat last van bevrozen tenen waardoor deze niet echt vlot verliep. Ik probeerde nog een goed tempo te lopen om er zo een stevig doorgedreven training van te maken. Ik kwam als 1e vrouw aan met ongeveer 4min30 voor op de 2e dame. Ik voelde mij zeker sterker dan op het clubkampioenschap, wat me wel tevreden maakt. Waarschijnlijk was ik toen al ziek aan het worden.
Lowie werd dus helaas in het fietsen opgepikt door het uitgedunde groepje met tijdrijders. Hij bewees echter wel dat zijn lopen zeker in een stijgende lijn gaat en moest enkel met een paar secondjes 1 hardloper laten voorgaan. Hij is dus zeker en vast sterk aan het terug komen na zijn erasmus avontuur!
Bedankt aan tante Bie en Sammy voor de mooie foto's (zie albums) en mijn ouders voor de aanmoedigingen!
De volgende afspraak is voor ons beide nu zondag in de 1/4 niet stayer triathlon van Beernem.

Groetjes



Leave a Reply.