Hey,

Na 2 weken heb ik eindelijk tijd gevonden om een verslagje te schrijven over mijn eerste overwinning op een kwart triathlon.
Ik had vooraf voor mijzelf zeker een podium plaats als doel gezet, en stiekem hoopte ik op een overwinning. Ik had dus wel zenuwen voordien. Vooral omdat het een niet stayer wedstrijd was en ik weet dat mijn fietsen mijn zwakste onderdeel is. Er waren enkele sterke fietsters aanwezig zoals Marieke Blomme en Evelyn Danneels dus het was belangrijk zo veel mogelijk voorsprong te nemen in het zwemmen.
Zo gezegd zo gedaan, de eerste 100m kreeg ik veel slaag van trio's omdat we al snel rond een boei moesten om dan het rechte stuk van 1000m (denk dat het meer was) aan te vangen. Na die boei kwam ik los van het pak en kon ik alleen zwemmen. Ik wist ook dat Marieke sterk zwom maar wilde toch graag wat voorsprong op haar. Uiteindelijk kon ik met 40" voorsprong op mijn fiets springen. Er stond heel veel wind wat het dus zeker niet gemakkelijk maakte. Na 8km was Marieke daar al. Volgen was voor mij compleet onmogelijk. Ik probeerde een constant tempo aan te houden. Na 30km kwam Evelyn dan ook bij mij. Eigenlijk dacht ik dat ze sneller bij mij zou komen dus ik was al vrij tevreden. Ik kon haar een kleine 5km volgen in haar spoor maar voelde dat dit toch te snel ging en dacht nog aan het lopen waar ik toch nog een joker had. In de 2e wisselzone hoorde ik dat ik 4' had op Marieke (Oeioei hoe slecht fiets ik, amai hoe sterk fietst zij!) en 40" op Evelyn. Ik wist dat het mogelijk was en ging er de 1e ronde volledig voor om zo snel mogelijk in te halen. In al mijn enthousiasme viel ik nog over een stoeprand met de bijhorende schaafwonden en blauwe plekken als gevolg. Maargoed dit hoort erbij. In de 1e ronde van 3,5km had ik al de achterstand weg gewerkt en kwam ik aan de leiding. De 2e en 3e rond heb ik dan een beetje gas kunnen terug nemen om toch te kunnen genieten! 
Na 1km zwemmen, 45km fietsen en 11km lopen kon ik dan met een glimlach mijn 1e overwinning in de wacht slepen. Ik ben tevreden over mijn zwemmen en lopen, het fietsen is mijn werkpunt en ik mankeer zeker nog de power die nodig is om tegen de wind te beuken...
Lowie maakte het plezier volledig door een 3e plaats in de wacht te slepen. Hij liet hierbij enkele kleppers achter zich en toonde dat hij na zijn jaartje uit volledig terug het plezier en de drive te pakken heeft!
Na deze wedstrijd stonden er nog 2 examens gepland. Deze vielen mij iets zwaarder dan verwacht. Elke dag om 5h30 opstaan en daarbij trainen is vrij zwaar en vroeg of laat moest hiervan toch een weerbots komen. Om een volledig crash te voorkomen en wegens lichte hinder aan mijn heup ben ik niet van start gegaan in Retie.
Dit weekend start ik zondag 23-6 in een Grand Prix duathlon te Fourmies. Dit wordt vooral een stevige prikkel in het teken van het BK volgende week te Brasschaat...
Tot de volgende!
Groetjes



Leave a Reply.