Hallo,

Ik ben alweer hopeloos te laat met een verslag. De laatste maanden is het ongelofelijk druk. Ik had 2 herexamens, ondertussen ben ik ook mijn eindwerk aan het maken en sinds deze week loop ik stage in het UZ Gasthuisberg te leuven. Mijn weken waren dus goed gevuld met studeren, opzoekwerk, voorbereiding en sporten. Daarbij ben ik ook nog samen met Lowie in ons appartementje ingetrokken. In de week zullen we dus daar samen zijn in Leuven. De meeste weekends zullen we nog bij onze ouders zijn.

Maar goed, de hoogdag van de izegemse triatlon club was zoals steeds op 15 augustus. Nieuw dit jaar was dat de kwart triatlon Non Drafting werd. Iedereen was razend benieuwd hoe dit zou verlopen maar we hadden er zeker zin in! De voorbereiding was zoals in vorige verslagen niet optimaal geweest. Ik had een serieuze dip gehad in juli en was deze naar mijn gevoel totaal nog niet bovenop. Zowel fysiek als mentaal was ik hier nog van aan het herstellen. Net daarom had ik voor mijzelf geen verwachtingen opgesteld. Ik wilde graag terug goed zwemmen en dan zag ik wel. Als ik 1 ronde van 20km min of meer kon stand houden op de fiets zou ik tevreden zijn. Ik had graag ook eens een goed loopgevoel gehad. De tijd was dan niet zo belangrijk, als ik maar een goed gevoel had.

De start verliep voor mij heel goed. Iedereen ging rechts liggen op een hoopje. Ik had geen zin om energie te verspillen aan ‘vechten’ dus ging samen met Joke links liggen. Bij het startshot lag ik dan ook onmiddellijk volledig vrij en was heel goed weg. Als ik goed vooruit keek zag ik Charlotte Deldaele zwemmen en een beetje daarna Linde Herreman. Tussen Linde en mij zwom nog een dame op continu ongeveer 10m. Ik kon mij dus goed fixeren op haar om zo een stevig tempo aan te houden maar wist niet direct wie het was. Ik probeerde het gaatje dicht te zwemmen en in de laatste 100m lukte dit. Dit bleek Linda Vitova te zijn. Tsjechische dame onder leiding van Marc Herremans.

Eens op de fiets kwam Joke vrij snel over mij. In het lange stuk rechtdoor van ongeveer 5km had ik haar in mijn zicht maar ze reed wel weg van mij. Natuurlijk wist ik dit, ze fiets iedereen zowat naar huis… Linde haalde ik bij en samen met Linda Vitova werkte ik de eerste ronde af. We wisselden goed af op reglementaire afstand en het was heel fijn rijden. Op de brug kruisten we de concurrentie. Ik zag tot mijn grote verbazing dat de andere dames op ongeveer zelfde achterstand bleven! Was ik goed aan het fietsen?? De 2e ronde haalde enkel Marieke Blomme ons nog bij. Maar ook nu fietste ik samen met Linda. Het is wel een groot verschil wanneer je een mikpunt voor u hebt in plaats van wanneer je volledig alleen rijdt.

Ik reed zo snel ik kon mijn nieuwe superlichte INOV 8 schoenen aan. Eerst wilde ik proberen 1 ronde voor de hartloopsters als Karolien Weuts, Leen Vanden Daele en Charlene Ottevaere te blijven. Op de brug zag ik dat ze niet opvallend dichter kwamen dus stelde ik mijn doel telkens een beetje uit. In de 2e ronde vloog Lieselot bossuyt me voorbij en daar had ik zeker geen antwoord op! Linda liep wel op constante afstand voor mij uit. Weeral een mikpunt dus. Pas bij het ingaan van de laatste ronde begon ik te hopen op een top 5 plaats. Maar dan wilde ik wel echt goed in de top 5 zitten. Charlotte, Joke en Lieselot waren onbereikbaar. Maar Linda Vitova zou ik nog pakken. En dit lukte mij, mede dankzij de vele aanmoedigingen! Totaal onverwacht en heel blij kwam ik als 4e aan.

Lowie had ook een sterke race en eindigde binnen de top 20. Mijn teammaatjes Karolien en Leen voelden nog een beetje de vermoeidheid van hun BK Long distance maar hadden alsnog een knappe race en zullen zich zeker nog tonen tijdens hun laatste wedstrijden!

Ikzelf doe zijn mijn 1e halve triatlon in Damme! Ter voorbereiding hiervan deed ik de halve marathon van Rijsel, die ik goed verteerde, en de trio halve triatlon van Gerardmer (ik zwom). Ook hier zal ik totaal geen doelen stellen en zo veel mogelijk plezier proberen te maken om de afstand te verkennen. Hopelijk geen regen!

Groetjes,

Louise

Wannes Cauwelier
9/12/2013 07:33:17 am

Goed bezig. Talent zat

Reply



Leave a Reply.