Hallo,

Vorige zondag 23 juni stond de GP duathlon in Fourmies op het programma. Ik startte er voor mijn franse club tri  val de gray. In vergelijking met de GP in Still hadden we een sterkere ploeg. Anais Robin was onze kopvrouw. Samen met Sandrine Fariello had zij echter wel al daags voordien de GP triathlon gedaan. Het was dus afwachten hoe ze dit zouden verteren. Onze ploeg werd volledig gemaakt door Mathilde Vacoret, lucie Decrion en ikzelf. Tijdens de opwarming zag ik ook enkele andere sterke belgen, onder andere Ilse Geldhof, Kim Nulens, megane Vasteenwinckel en nog enkele dames. Voor mij was het de vraag hoe ik de examens zou verteerd hebben...
De start werd om 12h gegeven in de regen. Deze bleef gedurende de hele race een bepalende factor. Ik was totaal niet goed weg en had precies geen kracht of snelheid. Mijn eerste ronde had ik dus geen goed gevoel en geen goede plaats. De 2e ronde was veel beter en ik haalde nog heel veel dames bij. Dit was voor mij een goed teken met het oog op een 10km. Na 18'30 kwam ik rond de 25e plaats de wisselzone in. Hiermee ben ik wel vrij tevreden.
Direct nadat we op de fiets zaten was er een klim van ongeveer 1km die we elke ronde moesten overwinnen (4rondes) Voor mij zat een groepje van ongeveer 5 dames en na mij ook. Ik waagde het erop en probeerde naar het groepje voor mij te rijden. Ik wist dat ik bergop misschien wel sterker kon zijn. Het lukte mij vrij snel. We raapten nog 2 dames op tijdens het fietsen. Ik was zeker bergop bij de sterkere dus hier was ik heel blij mee. Er werd heel onrustig gereden en de regen viel met bakken uit de hemel, aandachtig blijven was dus de boodschap. Ik was dan ook blij dat ik veilig en wel mijn fiets terug aan de haak kon hangen. 
Al meteen toen ik begon te lopen voelde ik dat mijn benen sterk onder de kou te leiden hadden. Ze waren volledig bevrozen. Aangezien er nu maar 1 ronde overwonnen moest worden moest het dus snel gaan. Die snelheid mankeerde ik zeker de 1e km. In de laatste 300m moest ik nog sprinten, ik wist dat dit niet mijn sterkte is maar probeerde toch alles eruit te halen, maar tevergeefs. Toch eindigde ik nog in de top 20 en 2e belgische (na Ilse). Hiermee was ik heel tevreden en dit was een zeer goede prikkel en test voor het BK aanstaande zondag.
Met ons team werden we 5e in het klassement van de etape en staan we op een algemene 4e plaats in het algemeen klassement. Iedereen tevreden dus.
Zondag staat een  van de hoofddoelen op het programma: het BK olympische afstand in brasschaat. Ik wil graag mijn prestatie van vorige jaar evenaren of verbeteren (10e elite en 4e belofte)
Groetjes



Leave a Reply.